House of Lola – Jak sprawna komunikacja z producentem swetrów uratowała kolekcję

Profil firmy House of Lola

House of Lola to szwedzka marka modowa znana z produkcji odzieży dla kobiet tzw. value for money. Dla klienta ważne jest, aby oferta produktowa była wykonana z dobrej jakości przędz, odpowiedniej konstrukcji i estetycznie uszyta, a jednocześnie – w realnie przystępnej cenie. W 2023 roku – kilka miesięcy przed opisywanym zdarzeniem Hose of Lola zostało przejęte przez inne szwedzkie przedsiębiorstwo – The Shirt Factory – z powodu kłopotów finansowych. Jako marka modowa, House of Lola zleca produkcję swoich kolekcji renomowanym producentom swetrów, którzy zapewniają wysoką jakość i zgodność z ich wymaganiami.

Wyzwanie – Nowy producent swetrów

W maju 2023 skontaktowaliśmy się z firmą Hose of Lola z chęcią rozmowy o możliwościach współpracy w przyszłości w zakresie produkcji asortymentu dziewiarskiego. Okazało się, że w związku z niedawnym przejęciem i nowym właścicielem marki – firma pilnie poszukuje producentów swetrów i zakładów dziewiarskich, z możliwościami produkcyjnymi na sezon jesień-zima 2023. Pierwotni dostawcy swetrów w związku z potencjalnie krótkim lead-time’em na produkcję nie byli w stanie obsłużyć zlecenia.

Podjęte działania na etapie procesu zakupu i produkcji

1. Planowanie i weryfikacja gotowych wzorów

Hose of Lola ekspresowo przekazał nam moodboard z kolekcją jesienną. W pierwszej kolejności ustaliliśmy, że sprawdzimy czy nie posiadamy w kolekcji modeli white-label – basicowych swetrów – które pasowałyby do koncepcji klienta – dzięki temu oszczędzilibyśmy czas na wykonanie prototypu swetra i jego akceptacji – zamiast tego mogąc od razu przejść do etapu produkcji.

2. Dobór przędzy dziewiarskiej

Szczególną uwagę poświęciliśmy też, aby dobrać właściwie przędzę. Muszą one być dopasowane pod kątem: budżetu, dopasowania charakteru produktu i łatwej dostępności w oczekiwanych kolorach. W kontekście dziewiarstwa maszynowego ważne jest, aby przędza spełniała standardy jakościowe.

3. Selekcja i wybór produktów

Wybór padł na bardzo klasyczny sweter crew-neck oraz kardigan średniej grubości (uiglenie 7G) w splocie perłowym ze 100% bawełny. W naszej ofercie swetrów white-label mieliśmy bardzo podobne modele, dzięki czemu – do potwierdzenia produkcji wykonaliśmy tylko PPS (Pre Production Samples) w oczekiwanych przez klienta kolorach.

 4. Harmonogram produkcji i realizacja zamówienia

Zaplanowaliśmy harmonogram wspólnej pracy na który składały się takie etapy jak: potwierdzenie zamówienia, przesłanie plików graficznych do wykonania dodatków, dostawa przędzy, rozpoczęcie dziania, zakończenie etapu dziewiarni, dostawa dodatków (typu metki, metki jakościowe, etykiety, opakowania, guziki), konfekcja, kontrola jakości i pakowanie.

Klient na kluczowych etapach produkcji dostawał od nas informację o zakończeniu danego procesu, dzięki czemu mógł na bieżąco kontrolować, czy praca idzie zgodnie z ustaleniami.

5. Rezultat – Sukces współpracy

Hose of Lola uzupełniło część dziewiarską swojego asortymentu o swetry wykonane w naszym zakładzie produkcyjnym w oczekiwanym terminie, dzięki czemu zapewnili sobie możliwość generowania obrotu na tym asortymencie. Zagrożeniem była znaczna utrata obrotu w sezonie jesień-zima w kluczowym dla tego sezonu produkcie – poprzez brak jego dostępności.

Co zadecydowało o sukcesie?

Sprawna obsługa tego zamówienia była możliwa dzięki:

  • szybkiej komunikacji na początku – sprawnemu zrozumieniu potrzeb i oczekiwań
  • przygotowaniu oferty w zakresie modeli i przędz, które odpowiadały oczekiwaniom klienta
  • czytelnemu harmonogramowi prac, dzięki czemu obie strony miały jasność co do przebiegu procesu
  • ścisłej współpracy na etapie zamówienia i bieżącej komunikacji

Przykład House of Lola pokazuje, że w sytuacjach kryzysowych odpowiednie zarządzanie i elastyczność mogą prowadzić do sukcesu i długotrwałych relacji biznesowych.

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszej współpracy?

2 replies on “House of Lola – Jak sprawna komunikacja z producentem swetrów uratowała kolekcję”